Свічка пам’яті чи забуття?..
Вибачте, що ставлю пост пізніше...
Увечері 16 вересня вітер ніяк не давав змогу з десятку журналістів запалити свічки в пам'ять про загиблого журналіста Георгія Ґонґадзе. Вітер наче сердився на нас, журналістську братію, що нас так мало прийшло, що так мало з нас пам’ятає Гію, пам’ятає всіх тих журналістів, котрих вбили, побили, залякали...
А ті, хто пам’ятав, хто прийшов, хто не був байдужим, все намагалися боротися з вітром, намагалися запалити викладені у вигляді хреста свічки. А вони одразу гасли. Не було у них хорошого затінку від вітру – журналістських плечей, які б загородили їх, які б не дали згаснути вогню.
А потім підійшли міліціянти (вперше за всі роки нашого зібрання в пам’ять Гії), питали, хто ми і що ми. Питали, хто ініціатор зібрання, питали, хто там на фотографії. Вперше...
І, певно, вперше не було серед нас телевізійників, не було радійників. Чому? Адже це не просто зібрання журналістів та небайдужих, це символічна акція, аби пам’ятали, аби не забували, якою дорогою є ціна свободи слова. Аби застерегти тих, хто хоче її відібрати і обмежити. Аби показати, що ми сильні і єдині, що ми можемо відстояти свої права. А ми які? Які ж ми?..
Увечері 16 вересня вітер ніяк не давав змогу з десятку журналістів запалити свічки в пам'ять про загиблого журналіста Георгія Ґонґадзе. Вітер наче сердився на нас, журналістську братію, що нас так мало прийшло, що так мало з нас пам’ятає Гію, пам’ятає всіх тих журналістів, котрих вбили, побили, залякали...
А ті, хто пам’ятав, хто прийшов, хто не був байдужим, все намагалися боротися з вітром, намагалися запалити викладені у вигляді хреста свічки. А вони одразу гасли. Не було у них хорошого затінку від вітру – журналістських плечей, які б загородили їх, які б не дали згаснути вогню.
А потім підійшли міліціянти (вперше за всі роки нашого зібрання в пам’ять Гії), питали, хто ми і що ми. Питали, хто ініціатор зібрання, питали, хто там на фотографії. Вперше...
І, певно, вперше не було серед нас телевізійників, не було радійників. Чому? Адже це не просто зібрання журналістів та небайдужих, це символічна акція, аби пам’ятали, аби не забували, якою дорогою є ціна свободи слова. Аби застерегти тих, хто хоче її відібрати і обмежити. Аби показати, що ми сильні і єдині, що ми можемо відстояти свої права. А ми які? Які ж ми?..
20 коментарів
Сумно, дуже сумно ще й те, щл слова знову під загрозою, і не тільки в Украіні…
Всі наші вмовляння:«Стійте тут біля нас і спостерігайте, дивіться, що ми нічого поганого не робимо» — були цілком марні. Врешті нас обізвали сатаністами, од яких покоя немає.
Так годину побалакавши з ними ми змушені були піти геть.
Було відчуття дикого безсилля, що в Українській державі ти навіть до Тараса не маєш права прийти тоді, коли хочеш і спілкуватися з ним так, як хочеш.
Міліціонери асоціювалися із царською охранкою,
а ми?
хто ми?
Як на мене, то це вже якесь збочення… все має свою міру…
«Ми, яко космофіли, що любимо усе людство, і всім людям бажаємо однакового добра і однакової волі, мусимо бути також націоналами, і дати задля добра усього людства ще одну вільну духом одиницю — націю, бо так підказує нам моральне почутє наше...»
Хай простять мені братчики можливі неточності в цитатах.
Для мене куди більшим збоченням є імітація ввічливості, коли всі роблять вигляд, що слухають Шевченка, а якась Марь-Вановна чи Пьйотр-Петрович, що ніколи не відкриють «Кобзаря» тет-а-тет академічно поставленим голосом щось «вещає», а публіка з полегшенням зітхає, коли нарешті все заверщиться.
«якась Марь-Вановна чи Пьйотр-Петрович» можливо набагато ближче до України і Шевченка, бо вони працюють… важко працюють на Українській землі, на відміну від «нічних читачів на могилах».
а це — чим не збочення? ну, не цілу ніч, а тільки 15 хвилин. А що, міра збочення — в хвилинах?
І чому ви звинувачуєте мене, що я не працюю?
звідки ви знаєте, хто працює і як?
Я не виправдовуюсь. З якого б то дива?
ну вважаєте ви мене збоченцем, то вважайте.
Просто за Вашою логікою запишіть у збоченці Івана Липу та Бориса Грінченка. Їй-бо, в такому товаристві я й збоченцем не проти побути.
Я не виправдовуюсь. З якого б то дива?
А що ви робите?
????
на відміну від...???
як це розуміти?
Я пояснюю свою позицію і її джерела.
Тобто — нічне читання Кобзаря. Крапка.
Якщо нічне читання Кобзаря=не робота=ніщо=оцінка"-",
Важка праця Марь-Ванни=робота=щось=оцінка"+" — то це звинувачення у не-роботі.
Кого мала на увазі під Марь-Ванною. Не тих тихеньких виконавців, які часто невидимо для інших виконують велетенські об*єми рутинної роботи, а ту численну гвардію, яка позавчора натхненно прославляла Ілліча, вчора — Шевченка, сьогодні готує оди Путіну.
Для мене організація і проведення 4000 км поїздки-екскурсії-прощі Україною протягом 10 днів, де Канів був тільки епізодом, для більш ніж 20 молодих людей було великою і відповідальною роботою. Роботою, якою я задоволена і вважаю її важливою і потрібною.
Ви маєте право вважати інакше. Тількт це не константація факту, а Ваша думка.
Все почалося з нічного читання Кобзаря на могилі, моя думка незмінна…